SPLOŠNI POGOJI IN INFORMACIJE
Splošni pogoji in informacije so sestavni del pogodbe, ki jo podpišeta DRUŽINA d.o.o. ali ena od pooblaščenih agencij in potnik, ki se prijavlja za določeno potovanje ali romanje. Če je v posameznem programu glede katere od točk v Splošnih pogojih in informacijah določeno drugače, velja določilo v programu. V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje po internetu se šteje, da je potnik sprejel določila teh Splošnih pogojev poslovanja takrat, ko je telefonsko oziroma po internetu naročil potovanje. Z določili splošnih pogojev in navodil se potnik lahko seznani na spletni strani http://www.trud.si. Ustne informacije, ki jih dobi potnik na prodajnem mestu, organizatorja ne obvezujejo. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno pisna informacija. V primerih, ko je DRUŽINA le posrednik in ne organizator aranžmaja, odgovarja le za posredovanje in ne za opravljene storitve. Naslov agencije je: DRUŽINA d.o.o., Turistična agencija TRUD, Krekov trg 1, 1000 Ljubljana. Telefon 01/360 28 20.
PRIJAVA
Za naša potovanja se lahko prijavite v poslovalnici TRUD-a ali pri pooblaščeni agenciji po telefonu, pošti, internetu in elektronski pošti. Prijava pomeni sklenitev pogodbe o organiziranju aranžmaja v skladu s programom ter temi Splošnimi pogoji in informacijami. Če ste se prijavilli telefonsko, nam podpisano prijavnico vrnete po pošti. Prijava velja za potrjeno, ko potnik vplača akontacijo in vrne podpisano pogodbo. Ob prijavi DRUŽINA zaračuna za vsako prijavnico prijavnino v višini 15,00 € za kritje administrativnih stroškov. Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni...) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške potnik sam.
PLAČILO IN POPUSTI
Akontacija ob prijavi je 30% cene aranžmaja in jo je potrebno plačati najkasneje v treh dneh po sklenitvi pogodbe, sicer je prijava odpovedana. Preostanek je potrebno plačati najkasneje 15 dni pred pričetkom potovanja. Če znesek ni poravnan v predvidenem roku, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe in se DRUŽINA ravna po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. Potnik lahko plača z gotovino ali s plačilno kartico, možno je tudi obročno odplačevanje preko direktne obremenitve (do dvanajst obrokov). Pri obročnem plačevanju se znesku obroka prišteje še 1 evro manipulativnih stroškov na obrok (če je skupni znesek obrok do 1000 evrov) in 2 evra na obrok (za skupni znesek nad 1000 evrov). Potnikom pripada klubski popust za peto in vsako nadaljnje potovanje v višini, ki jih določajo Splošni pogoji Kluba Trud. Ta popust se obračuna ob prijavi in velja samo ob plačilo (ali delu plačila) z gotovino ali za nakazilo na TRR (za plačilo s kreditnimi ali debetnimi karticami torej popust ne velja, možno pa je plačilo na obroke). V primeru dodatnih akcij se popusti med seboj ne seštevajo, obračunan pa je najvišji popust, ki potniku pripada.
CENA
Pred prijavo preverite aktualno ceno potovanja pri prodajalcu ali na spletni strani. Cena se namreč lahko ažurira glede na relevantne okoliščine (predvsem cena in zasedenost letala). Cene na tiskanih izdajah (katalog, letaki) so informativnega značaja in se lahko kadarkoli spremenijo. V skladu z zakonom, ki ureja obligacijska razmerja in predpisi, ki so veljavni v Republiki Sloveniji, ima DRUŽINA pravico zvišati ceno, če je prišlo do več kot 2% spremembe v menjalnem tečaju valute. Kot osnova za kalkulacije programov veljajo ustrezni tečaji NLB na dan 31. december 2018. Za zvišanje cene do 10% soglasje kupca ni potrebno, če pa podražitev preseže 10%, ima kupec pravico do prekinitve pogodbe. Zvišanje cene mora biti objavljeno vsaj dvajset dni pred pričetkom potovanja. Če se za potovanje ne prijavi predvideno minimalno število potnikov, se lahko potovanje še vedno izvede, če se potniki strinjajo z ustreznim zvišanjem cene. Pri potovanjih, kjer je objavljenih več cen (za različno število potnikov), se ob prijavi načeloma upošteva srednjo ceno, ki se jo pred odhodom ustrezno prilagodi, če je to potrebno (končni obračun dobite skupaj z zadnjim obvestilom pred potovanjem). Pri plačilu s kreditno kartico se cena zviša za 1%.
KLUB TRUD
Vsak potnik, ki je kdaj potoval z agencijo TRUD, postane član KLUBA TRUD. Do ugodnosti (popustov) pa so potniki upravičeni od petega potovanja naprej. V to kvoto štejejo le tri-ali večdnevna potovanja, ne štejejo niti nakupi letalskih kart, rezervacije hotelov ali nakup počitniških aranžmajev (klasičnih ali aktivnih počitnic). Popust velja le na osnovno ceno, ne pa na različna doplačila (enoposteljne sobe, počitniška podaljšanja potovanja...). Različni popusti se med seboj ne seštevajo, vedno velja le najvišji. Prav tako je pomembno, da je potnik do klubskega popusta upravičen le pri plačilu z gotovino ali pri nakazilu na TRR (pri plačilu s kartico se popust ustrezno zniža) ali pri obročnem plačilu preko direktne obremenitve. Lestvica popustov za potovanja v Evropi: od 5-9 potovanj (3% popusta), od 10-14 potovanj (5% popusta), od 15-19 potovanj (9% popusta), 20 in več potovanj (9% popusta). Pri potovanjih izven Evrope se klubski popust zmanjša za 2%. Klubski popust velja do enega meseca pred datumom odhoda. Pri potovanjih, ki so organizirana v sodelovanju s partnerskimi agencijami (T+P), je klubski popust polovičen.
STORITVE
V ceno potovanja so praviloma vključene vse storitve, ki so opisane v programu (vsi prevozi, namestitev v dvoposteljni sobi, polpenzioni, vstopnine pri programih izven Evrope, slovensko in lokalno vodenje, zdravstveno zavarovanje z asistenco). Kategorizacija namestitvenih objektov je lokalnega značaja in DRUŽINA zanje ne odgovarja. Če katera od navedenih storitev ni vključena v ceno, je to pri programu posebej napisano. Posebnosti pri nekaterih storitvah oziroma sestavinah cene:
-
Letališke pristojbine: so vključene v ceno, razen pri notranjih letih v nekaterih deželah izven Evrope, kjer se plačujejo direktno na letališču (teh taks ni mogoče plačati vnaprej, zato se vedno plačujejo na mestu samem, tudi če to v programu ni posebej navedeno, saj se pravila pogosto menjujejo). V programu je vedno navedena višina taks v času priprave programa, dejansko pa se takse dokončno obračunajo ob izdaji letalskih vozovnic (če se zvišajo, je potrebno doplačilo);
-
Izhodne takse: prav tako se na samem mestu (običajno na letališču) vedno plačujejo izhodne takse iz posameznih držav, če to le-ta zahteva (tudi teh taks ni mogoče plačati vnaprej, njihova višina pa se pogosto menjuje);
-
Vizum: je vključen v ceno vedno, ko ga pridobimo pred potovanjem. Če vizum dobimo na letališču ob prihodu v posamezno državo, ga plačamo na samem kraju;
-
Cepljenja: niso vključena v ceno, zanje pa mora poskrbeti vsak sam, posebno ko so le-ta nujna za vstop v državo (dokazila o cepljenju mora imeti potnik pri sebi na potovanju, sicer sam nosi nastale stroške);
-
Napitnine: so v večini dežel izven Evrope pravilo in ne izjema. Napitnine niso vključene v ceno in načeloma niso obvezne, so pa zelo priporočljive, saj je od njih odvisna tudi kakovost storitve, ki jo bomo dobili na potovanju. Praviloma se napitnine na začetku potovanja izročijo slovenskemu vodiču, ki jih nato v dogovoru z lokalnim vodičem razdeljuje ustreznim osebam. Napitnine se ob koncu potovanja obračuna, morebitni ostanek pa se vrne udeležencem;
-
Enoposteljna soba: v primeru, da sami ne najdete sopotnika za potovanje, vam ga bomo poskušali najti mi. Če ga ne najdemo, vam bomo priznali 50% popusta na dodatek za enoposteljno sobo. Vse to velja le v primeru, če se na potovanje prijavite vsaj en mesec pred odhodom. Prav tako ta določba ne velja za križarjenja ali potovanja z vlakom (enoposteljne kabine), za aktivne počitnice ali počitniške dele potovanj (Maldivi, Mavricijus, Phuket ipd.).
POTOVALNI DOKUMENTI, PRTLJAGA
Potnik je dolžan spoštovati carinske in devizne predpise Republike Slovenije in držav, v katere potuje. Potnik mora imeti za potovanje v tujino veljaven potovalni dokument (osebno izkaznico, potni list). Če ga nima, je za svoje ravnanje odgovoren sam in DRUŽINA v tem primeru ravna po določilu o potnikovi odpovedi potovanja. Če je za vstop v državo potreben vizum in ga pred odhodom ureja DRUŽINA, mora potnik dostaviti potni list in vse ostale potrebne dokumente do roka, navedenega na programu, sicer velja, da si bo potnik uredil vizum sam. Če tega ne naredi, DRUŽINA prav tako ravna po določilu o potnikovi odpovedi potovanja. DRUŽINA ne jamči za točnost informacij, pridobljenih od pristojnih veleposlaništev. V primeru zavrnitve vstopa v državo, ali druge ovire, ki niso nastale po krivdi DRUŽINE, nosi stroške potnik sam. Če mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do povračila sorazmernega dela vplačila. DRUŽINA ne prevzema nikakršne odgovornosti za izgubljeno ali poškodovano prtljago in druge osebne predmete. Pri letalskem prevozu je za prtljago odgovorna izključno letalske družba na podlagi predpisov, ki veljajo v mednarodnem letalskem potniškem prometu. V primeru izgube prtljage potnik izpolni obrazec letalske družbe, ki je opravila prevoz ter izpolnjenega preda predstavniku letalske družbe, en izvod pa zadrži zase. Na podlagi obrazca mu letalska družba izplača odškodnino, po predpisih, ki veljajo v mednarodnem potniškem prometu. DRUŽINA ne odgovarja za krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ...) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ...).
POTNIKOVA ODPOVED POTOVANJA
Potnik ima pravico, da lahko kadarkoli pisno odpove potovanje na prodajnem mestu, kjer se je prijavil. V primeru odpovedi se potniku zaračuna stroške, ki so odvisni od časa, ki je ostal do pričetka potovanja. V vsakem primeru DRUŽINA zadrži prijavnino v višini 15,00 evrov na prijavnico. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški. Taki stroški pridejo v veljavo le v primeru, če potnik ne vplača odstopnine – takrat nareč potnik ob predložitvi ustreznih dokumentov in upoštevanju drugih pogojev (glej poglavje »Odstopnina«) dobi povrnjeno celotno vplačilo razen prijavnine in odstopnine:
• odpoved od 90 do 71 dni pred odhodom, 10% cene aranžmaja,
• odpoved od 70 do 45 dni pred odhodom, 20% cene aranžmaja,
• odpoved od 44 do 31 dni pred odhodom, 30% cene aranžmaja,
• odpoved 30 do 22 dni pred odhodom 60% cene aranžmaja,
• odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 80% cene aranžmaja,
• odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom, 100% cene aranžmaja.
Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi, so ti lahko tudi višji, kadar to določajo pogoji poslovanja poslovnih partnerjev, s katerimi DRUŽINA sodeluje. Ob odpovedi potovanja mora potnik podpisati odpovedni dokument, ki mu ga v podpis ponudi prodajalec. V primeru, da zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, kot da potovanja ni odpovedal. Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo in s pisno izjavo o prekinitvi. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine ne delno ne v celoti.
ODSTOPNINA
Če potnik ob prijavi predvideva, da se morda zaradi določenih okoliščin (ki utegnejo nastopiti pri njem ali v njegovi ožji družini) potovanja ne bo udeležil, lahko plača odstopnino. Sporazum o odstopnini velja v primeru uradnih pozivov, nepričakovanega poslabšanja zdravstvenega stanja ali smrti v ožji družini (zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega zdravniškega potrdila. Odstopnina znaša 4,9 % cene aranžmaja in jo mora potnik urediti najkasneje v 24 urah po sklenitvi pogodbe o prijavi. V posebnih primerih (programi po naročilu, letalske karte…) lahko velja tudi drugačen znesek odstopnine. Odpoved potovanja mora potnik javiti agenciji takoj in to obvezno v pisni obliki, oziroma najkasneje 2 uri od nastopa vzroka odpovedi. Kadar je razlog za odpoved potovanja tako poslabšanja zdravstvenega stanja potnika ali njegovega svojca (sorodstveno razmerje mora biti razvidno iz ustreznega dokumenta), ki potniku onemogoča potovanje, mora predložiti potrdilo osebnega zdravnika. Ne glede na plačano odstopnino ima organizator, v primeru potnikove odpovedi potovanja, pravico do povrnitve administrativnih stroškov in stroškov rezervacije. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine, oziroma, da odstopnina ni mogoča. Če potnik potovanja ne prične na dan, ki je določen kot začetek potovanja in potovanja najkasneje 2 uri pred odhodom pisno ne odpove, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine, oziroma, da odstopnina ni mogoča. Ne glede na plačano odstopnino ima DRUŽINA v primeru potnikove odpovedi potovanja pravico do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 15,00 EUR po pogodbi. Smatra se tudi, da potnik ni pričel potovanja oziroma da je odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnihkoli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali na pričetku potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na podlagi plačane odstopnine. V drugih primerih dokumentirane višje sile, ki ne spadajo med dogodke, katere krije odstopnina in zaradi katerih potnik odpove potovanje oz. odstopi od pogodbe, ima DRUŽINA pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi tistih, ki nastanejo s samo odpovedjo potovanja. Višja sila mora biti dokumentirana z veljavnimi uradnimi dokumenti in taka, da je pred sklenitvijo pogodbe ni bilo mogoče predvideti ali se ji izogniti. Zahtevka za uveljavitev odstopnine ni mogoče uveljavljati po datumu začetka potovanja oz. letovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega dela potovanja ali letovanja. V primeru, da potnik sklene zavarovanje odpovedi turističnega potovanja pri kateri izmed zavarovalnic, se potnikove pravice iz naslova odstopnine uveljavljajo pri tej zavarovalnici, pri čemer se uporabljajo splošni pogoji zavarovalnice.
ODPOVED ALI SPREMEMBA POTOVANJA
Na podlagi zakonskih predpisov ima DRUŽINA pravico, da v primeru premajhnega števila prijavljenih potnikov najkasneje sedem dni pred odhodom potovanje odpove. Če v programu ni drugače navedeno, je pri avtobusnih potovanjih minimalno število potnikov 40, pri potovanjih z letalskim prevozom pa 20 potnikov. V primeru potovanja s posebnimi letali, vlaki ali ladjami, mora biti zasedenost teh najmanj 80%. DRUŽINA si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, se jim izogniti ali odpraviti, vendar DRUŽINA pogodbe ne bi sklenila, če bi takrat obstajale. DRUŽINA ne prevzema odgovornosti za spremembe programa zaradi kakršnekoli višje sile med potekom potovanja, potnikom lahko zagotovi le storitve v spremenjeni obliki v okviru obstoječih možnosti. DRUŽINA si tudi pridržuje pravico do spremembe datuma odhoda ali prihoda in do spremembe vrstnega reda potovanja, če se spremenijo vozni redi prevoznikov ali če tako zahtevajo razmere v državi potovanja. DRUŽINA lahko zamenja nastanitev po pogodbi, vendar le z nastanitvijo v isti ali višji kategoriji v dogovorjenem kraju (razen če zaradi višje sile v državi potovanja to ni mogoče). DRUŽINA ni odgovorna za spremembe voznih redov ali zamude prevoznikov in iz tega izhajajočih posledic. Pridržujemo si pravico do spremembe prevoznika in letališča oziroma pristanišča odhoda ali prihoda, vendar na naše stroške (razen če niso te spremembe posledice višje sile). Potnik v tem primeru ni upravičen do vračila razlike v ceni, ki bi morebiti pri tem nastala. V primeru, da DRUŽINA odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja.
OBVESTILO PRED POTOVANJEM
Za potovanja z organiziranim prevozom potnik prejme končno obvestilo najkasneje teden dni pred odhodom. Če potnik obvestila v tem roku ne prejme, se je dolžan zglasiti na svojem prijavnem mestu. Škodo, ki bi nastala, če bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izpolnitve pogodbe, nosi potnik.
ZDRAVSTVENI PREDPISI
V primeru, da so v programu za potovanje navedena oz. zahtevana določena cepljenja, mora to potnik urediti. DRUŽINA ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja, zaradi nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, ali programa, na katerega se je prijavil, kakor tudi ne za stroške povezane s tem. Navodila za priporočena cepljenja in zaščito z zdravili pred odhodi na posamezne destinacije pa najdete na spletni strani NIJZ- Zdravi na pot in nazaj:
http://www.zdravinapot.si/
REKLAMACIJE
Reklamacije v primeru pomanjkljivih storitev, neustrezne kvalitete ali ob neupravičeni neizvedbi določenih ogledov oz. storitev na potovanju morajo biti obvezno podane takoj na licu mesta našemu vodiču, neposrednemu izvajalcu storitev, predstavniku oz. pooblaščeni lokalni agenciji. V kolikor se predmet reklamacije ne da odpraviti, je potnik dolžan še v času potovanja podati pisno pritožbo, ki mora biti potrjena s strani vodiča oz. predstavnika agencije (če bi takšna potrditev s strani vodiča ali predstavnika ne bi bila možna, je potrebno takoj obvestiti našo poslovalnico v Sloveniji oz. poklicati na dežurno telefonsko številko). Organizator bo upošteval samo reklamacije, ki so ugotovljene na kraju samem, potnik pa vloži reklamacijo pisno najkasneje v dveh mesecih po opravljeni storitvi na prodajnem mestu, kjer se je za potovanje prijavil. Organizator je dolžan pisno odgovoriti v 8 dneh po prejemu pritožbe. Dokler organizator ne izda sklepa, se potnik odreče posredovanju podatkov katerikoli drugi osebi, sodnim ustanovam ali javnim glasilom. V primeru, da bi lahko bila reklamacija glede na vsebino rešena na kraju samem, potnik pa reklamacije ni podal, se šteje, da se je potnik strinjal s tako pomanjkljivo opravljeno storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejše pritožbe. Reklamacija mora biti podpisana, vloži pa jo lahko vsak potnik v svojem imenu ali pa za to pisno pooblasti tretjo osebo. Pooblastilo mora biti priloženo reklamaciji, sicer DRUŽINA take reklamacije ne bo obravnavala. K temu je potnik dolžan priložiti ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika ali druge pristojne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega uveljavlja zahtevek. Višina odškodnine je v vsakem primeru omejena z višino vplačanega aranžmaja. Če po krivdi DRUŽINE ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, ima potnik pravico do odškodnine v višini realne vrednosti neopravljenih storitev, razen v primeru, ko ima DRUŽINA pravico do odpovedi ali spremembe.
UPORABA PODATKOV
DRUŽINA vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s podpisom pogodbe pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje.
KONČNA DOLOČILA
V primeru spora je za rešitev pristojno sodišče v Ljubljani.
Ljubljana, december 2018