Ciper
Duhovno vodstvo

Ciper, imenovan tudi otok sonca, kjer uspeva sadno drevje, vinska trta ter obširni cedrovi in borovi gozdovi. Že od nekdaj se na tem otoku vrstijo civilizacije, ki so vsaka po svoje otok zaznamovala in preoblikovala. V antiki je bilo na otoku razvito čaščenje boginje ljubezni Afrodite, ki je bila po legendi rojena iz morske pene prav na Cipru. Otok so nato zavzeli Bizantinci, Arabci, križarji in Turki. Razvaline antičnih templjev, bleščeči mozaiki, odmaknjeni samostani, križarske utrdbe in vitki minareti mošej so le del njihove dediščine, bogastvo morja in zemlje pa se odraža tudi v kulinariki, ki je mešanica najboljšega iz grške ter orientalskih kuhinj.

od 25.mar.2020
do 30.mar.2020
790 (najmanj 40 potnikov),
840 (najmanj 30 potnikov),
890 (najmanj 20 potnikov),
1. dan: Ljubljana-Limasol
Zberemo se na ljubljanskem letališču in z enim postankom poletimo na Ciper, otok bogate zgodovine in številnih legend, kjer nas bo najbrž pričakalo toplo spomladansko sonce. Po pristanku prevoz do hotela, nočitev.
2. dan: Nikozija
Vožnja do prestolnice otoka, Nikozije. Mesto še vedno zaznamuje delitev na grški in turški del, kjer bomo spoznali zgodbo o zeleni črti, ki mesto deli. Obiskali bomo največji arheološki muzej na otoku, katerega artefakti izvirajo še iz neolitske dobe. V sklopu nadškofije bomo obiskali bizantinski muzej, ki hrani izjemne primerke ikon in drugih umetnin iz srednjeveškega obdobja ter stolnico sv. Janeza, ki je prava zakladnica fresk in ikon. Maša. Sprehodimo se po znamenitem predelu Laiki Yitonia, ki kar vrvi od življenja. Ob povratku v hotel se bomo ustavili v gorskem mestecu Lefkara, ki slovi po ročno izdelanih čipkah in tradicionalni arhitekturi. V bližini je tudi samostan Agios Minas, kjer se nune ukvarjajo s slikanjem ikon in pridelavo medu. Večerja in nočitev.
3. dan: Famagusta-Salamis-Bellapais
Po zajtrku se odpeljemo do mejnega prehoda. Prvo mesto na poti je Famagusta, mesto številnih mošej, cerkva in gradom, ki je bil navdih za znamenito dramo Othello. Mesto obdaja zelo dobro ohranjeno obzidje. Med vsemi spomeniki izstopa nekdanja stolnica sv. Nikolaja, ki je bila spremenjena v mošejo. Nadaljujemo proti Salamisu, ki predstavlja najpomembnejše arheološko najdišče na otoku z gledališčem, termami in forumom. Odpravimo se do samostana Bellapais, ki ga krasi izjemna gotska arhitektura, uživamo lahko tudi v prekrasnem pogledu na severno obalo Cipra. Maša. Vrnitev v Limassol, večerja in nočitev.
4. dan: Paphos in Trodos
Mesto Paphos leži na zahodni strani Cipra, kjer se je po mitološkem izročilu iz morske pene rodila boginja lepote in ljubezni Afrodita. Mesto, kjer se je to zgodilo, imenujemo Afroditina skala in ga je zaradi kulturne dediščine izjemnega pomena na svoj seznam uvrstil tudi Unesco. Arheološki park, ki leži tik ob morju, je prava zakladnica mozaične umetnosti. Poleg mnogih zasebnih hiš s čudovitimi mozaiki so se ohranili tudi kraljevi grobovi, odeon in bazilika iz bizantinskega obdobja. Nato se podamo v pogorje Trodos. Vožnja skozi obširne cedrove in borove gozdove, ne manjka niti nasadov sadnega drevja in vinske trte. Ustavili se bomo v vasici Omodos, ki slovi po delavnicah domače obrti. Ustavili se bomo še v samostanu Kykkos, ki ga odlikuje slikovita lega na višini 1.318 metrov nad morjem. Ustanovljen je bil leta 1100 in posvečen Devici Mariji, tu je hranjena ena od treh ikon, ki jih je podpisal Sv. Luka. V zelenju in svežini pogorja, ki se razteza na zahodni strani otoka, so bili sicer zgrajeni bizantinski samostani in cerkve, od katerih jih je devet vključenih pod zaščito Unesca. Maša. Povratek v hotel, večerja in nočitev.
5. dan: Larnaka
Čaka nas ogled Larnake in znamenitosti v okolici mesta. To je rojstno mesto filozofa Zenona ter pribežališče Sv. Lazarja, o čemer priča njegov grob in njemu posvečena cerkev, ki stoji v središču mesta. Maša. Danes je Larnaka znana po prijetni promenadi ob morju, ki ji dajejo senco palme, po številnih trgovinicah, kavarnicah in restavracijah v ozkih ulicah in sproščenem vzdušju. Na sprehodu po starem središču si bomo ogledali bizantinsko cerkev Sv. Lazarja, nato pa se odpeljali v predmestje, kjer stoji sredi čudovitih vrtov, na obali larnaškega slanega jezera, mošeja Hala Sultan Takkesi. Nočitev.
6. dan: Limasol-Ljubljana
Dopoldne še nekaj prostega časa za sprehode ob morju, nato odhod na letališče in polet z vmesnim postankom proti Ljubljani, kjer se naša pot zaključi.
07.04.2019
Ciper
Spoštovani! Sem bolj počasne sorte pa tudi sicer ni v moji navadi, da bi se zaletaval. Konec tedna je in imam malo več časa…(sem še redno zaposlen). Predvsem me pa k pisanju žene občutek, da bi sicer ostal nekaj dolžan (to sicer počnem prvič!) Nisem zrastel v obilju in tista, vsem prirojena želja po potovanjih v tuje kraje, je dolgo ostala nepotešena. Sedaj si to lahko privoščim, nimam pa več takih zmožnosti kot včasih, da bi po svetu robinzonil. Torej- agencija! Doma je kar nekaj revij s ponudbami, a zaradi dobrih izkušenj najprej pregledam TRUD (ni najbolj poceni, vendar zanesljivo izvede vse, kar obljubi in to na dostojni ravni). Z ženo se hitro odločiva za Ciper (jasen program, ne predolgo, odloči pa predvsem osebnost duhovnega vodje). In nato jaz čakam, čakam… »Mi je žal, zasedeno…vas pa seveda pokličemo, če bo še kaj…« (si lahko predstavljate bogastvo pridevnikov, ki sem jih bil deležen naslednje dni…) In čez dober teden: »Smo pridobili še nekaj mest!«. (Torej: agencija »miga«!) Sestanek na letališču zamujava za 2 minuti, a vodnica že opravlja svoje delo: z dokaj močnim glasom v kratkih, jasnih stavkih in lepi slovenščini sporoča vse, kar moramo vedeti do nadaljnjega. Ob koncu prijazno pristopi k meni: »Gospod, ime mi je Judita, sem vodnica na tem romanju. Preden ste prišli, sem povedala to in to…«. Malo zardim kot zaloten šolarček in si mislim: »Tu pa ne bo šale!«. V trenutku mi je bilo jasno, da gospa še kako »obvlada sceno« in da smo spet v dobrih rokah. Izjemno pomemben občutek na začetku potovanja! Potovanje z letali ima svoje zakonitosti, zato je vsako razmišljanje o tem izguba časa. (Seveda obstaja tudi varianta zasebnega letala, kjer odpade vrsta neprijetnosti…). Da znaš dolge ure čakanja na letališčih koristno izrabiti seveda že sodi v področje umetnosti (»komur je dano, naj se znajde«). Že ponoči smo pristali v Nikoziji in takoj prvi šok: ni naročenega avtobusa. In prvi izpit vodnice (»Hic Ciper, hic salta!«). V eni minuti dobimo jasno sporočilo »Se opravičujem, vendar dogovorjenega avtobusa ni. Prevoznik nam bo zagotovil kombije, trije so že tu, dva še prideta, potovali pa bomo v koloni«. Bravo! Imamo informacijo, stvar »teče!«. (Potovanje – in kaj šele romanje! – brez podobnih dogodkov skoraj ne zasluži takega imena). Je pa ta pripetljaj tudi izmeril »specifično težo« skupine. Po darvinističnih zakonitostih (in te smo Slovenci izmojstrili do popolnosti!) so si mesto v prvih vozilih priborili najmočnejši. Prav žalostno je bilo videti, kako je na pločniku obstal gospod Uran, že precej betežen v nogah, a ga tudi tedaj ni zapustil tisti sproščeni nasmeh, ki nas je spremljal vso pot. In ni ga bilo junaka, vernika, polnih ust- »oh, gospod nadškof…«, ki bi videl preprosto, človeško potrebo sopotnika… (O tempora, o mores..). Ob planirani, še »krščanski« uri smo se namestili v hotelu v Limasolu. Namestitev je bila povsem korektna, hrana sveža (nobenih sitnosti s prebavili), okusna, in kar je najvažnejše - samopostrežna. Ob večerih smo v foyerju imeli celo živo glasbo in folklorni nastop. Zadovoljen! Naslednji trije dnevi so bili naviti do meje zdržljivosti skupine (poudariti je treba, da je naša povprečna starost segla že v območje numizmatike!). Med vožnjo z avtobusom sta se pri mikrofonu vezano izmenjavala naša vodnica in gospod Uran (zaradi njega je bilo to potovanje zares romanje v izvirnem pomenu te besede!). Majhen otok seveda ne ponuja dolgih voženj zato sta bila stalno pod pritiskom časa. Nista ga tratila ampak nam v vezani, gostobesedni pripovedi, ki je vedno imela rep in glavo, vsak s svojega področja približala vsebino naslednjega ogleda. Pripoved je tekla tako gladko in s toliko podatki, da sem kar nekajkrat nejeverno pogledal vodnici pod prste. Gospa ni brala! Informacije na samih ogledih so bile dovolj izčrpne tudi za tiste, ki smo tja prišli slabo pripravljeni, da nismo stali kot teleta pred novimi vrati. Pri tem se je zelo izkazala izvrstna lokalna vodnica Zdenka, ki nas je zalagala tudi s svežimi »insajderskimi« podatki o dogajanju na Cipru. Kratki odmori med ogledi so bili nujni, saj so se možgani ob bogastvu videnega hitro pregrevali. Pravo olajšanje je bil zato četrti dan, Larnaka. Naglica je popustila, v lepem vremenu smo doživeli ekumenski dan: džamijo, baziliko z relikvijami sv. Lazarja in mašo v katoliški cerkvi. Prvič smo imeli skoraj dve uri prosto, da smo res lahko bolj neposredno doživljali današnji utrip ciprskega vsakdanjika. Zelo lep povratek v sedanjost, saj se po toliko dneh zadrževanja v zgodovini ne bi čudil, če bi nas za pot domov vkrcali na galejo. Zadnji dan pa le še maša v hotelu (s čudovitim zahvalnim šopkom sveže nabranega poljskega cvetja - hvala neznani umetnici) in pot domov , kamor smo prispeli na minuto natančno. Če povzamem: doživeli smo zelo bogato popotovanje. Imeli smo veliko srečo, da je bil z nami gospod nadškof Uran, visoko izobražen človek s široko, ljudsko dušo in občutkom za duh časa, ter resnično »sveti mož«. Imeli smo res izvrstno vodnico, ki je ves čas imela trden nadzor nad urnikom in gibanjem skupine, posluhom za individualna vprašanja, širokim zgodovinskim in umetnostnim znanjem in predvsem občutkom, kdaj in kako to povedati. Vse to pa je počela tako neposredno, živo, osebno, kot da je vse življenje čakala le našo skupino…Spoštovanje! Več kot korektno je svoje oddelala tudi lokalna vodnica. In predvsem smo imeli srečo TRUDa, ki je te izjemne ljudi zbral skupaj. Bilo je lepo! Efharisto!