Turčija
Romanje po krajih zgodnjega krščanstva

Čudovita Turčija ima veliko za pokazati. Najbolj presenetljiva je njena zgodovina, ki nas popelje tudi v same začetke krščanstva, ko v tej deželi Turkov še niso poznali. Stoletja burnih dogodkov so ustvarila konglomerat neverjetnih znamenitosti, ki jih bomo dan za dnem odkrivali ter se jim čudili. Od brezčasnega Istanbula do tradicionalne Burse, milijonskih Izmirja in Antalje, vsako mesto ima svoj čar. Potem so tukaj še mnoge naravne znamenitosti, kot je svetovno znana Kapadokija in so edinstvene Pamukkale. Turčija ima tudi široko paleto antičnih ostankov, ki veljajo za nekatere najlepše ohranjenih na svetu. Za nas, romarje, je tudi mnogo krajev, ki so povezani z zgodnjim krščanstvom. Istanbul oz. Konstantinopel, kjer že skoraj 1500 let stoji bazilika Hagia Sophia, Iznik kot lokacija enega od ekumenskih koncilov, Bergama in Smyrna kot lokaciji Janezovih razodetij, Efes, kjer je pridigal Sv. Pavel in kjer je Marija preživela zadnje dni življenja, Hierapolis je povezan s Sv. Filipom in Kapadokija s prvimi meniškimi skupnostmi. In to je le košček mozaika, ki ga bomo sestavili.

Turška kulinarika

od 18.sep.2020
do 25.sep.2020
1.080 (najmanj 30 potnikov),
1.130 (najmanj 20 potnikov),
1.190 (najmanj 15 potnikov),
1. dan: Ljubljana-Istanbul
Zjutraj poletimo iz Ljubljane v Istanbul. Popoldan spoznamo središče velemesta na dveh celinah. Presenetijo nas ostanki nekdanjega hipodroma, obiščemo čudovito Modro mošejo s šestimi minareti ter Hagio Sophio, najveličastnejšo zgradbo v Istanbulu z neverjetno zgodovino. Maša v eni od istanbulskih cerkva. Prevoz do hotela, namestitev in nočitev.
2. dan: Istanbul–Iznik–Bursa–Bergama
Zjutraj zapustimo Istanbul in se zapeljemo proti Izniku. Tu obiščemo cerkev Hagio Sophio, kjer je potekal Drugi Nicejski koncil leta 787). Maša. Nadaljujemo v Burso, izjemno lepo, tradicionalno turško mesto, nekoč je bila zelo pomembna postojanka na starodavni Svileni cesti. Ogledamo si zanimivo Veliko mošejo iz 14. stoletja. Obiščemo tudi Koza Han, nekdanji karavanseraj, danes znan kot »svileni« bazar. Prihod v Bergamo proti večeru. Večerja in nočitev.
3. dan: Pergamon–Asklepij–Izmir
Pergamon je bil eno od sedmih mest Janezovega razodetja. Tam obiščemo antični Pergamon, slikovito in lepo ohranjeno akropolo nad sodobnim mestom. V Galenovem zdravilišču Asklepion izvemo vse o tem, kako so zdravili v antiki. Ogledamo si tudi fascinantno »Rdečo baziliko«, znotraj katere je nekoč stala cerkev, ena od sedmih cerkva razodetja. V Bergami imamo tudi mašo. Pozno popoldan zapustimo Pergamon in se vozimo proti Izmirju. To je tretje največje turško mesto in že sam pogled nanj je impresiven. Namestitev v hotelu, večerja in nočitev.
4. dan: Izmir–Seldžuk–Efez–Denizli
Zjutraj najprej obiščemo ostanke antične Smyrne, ki je tudi ena od lokacij Janezovih cerkva. Nadaljujemo v Seldžuk, kjer si ogledamo ostanke Janezove bazilike na hribu nad današnjim tradicionalnim turškim mestom. Nadaljujemo do Marijine hiše, izjemno pomembne katoliške romarske lokacije, kjer naj bi Marija preživela svoje zadnje dni. To je danes lep in umirjen romarski kraj, ki nas navdahne z novim veseljem do življenja. Tukaj imamo tudi mašo. Popoldan nas čaka antični Efez, ki slovi kot eno najlepših antičnih mest. Sprehodili se bomo po nekdanjih avenijah, preverili akustiko antičnih gledališč, občudovali čudovito
Celzijevo knjižnico. Nadaljujemo z vožnjo v mesto Denizli. Po prihodu namestitev v hotelu in nočitev.
5. dan: Pamukkale–Antalya
Zjutraj krajša vožnja v Pamukkale, kjer nas pričaka naravno čudo, »bombažni grad«, nad katerim so ostanki še enega antičnega mesta, Hierapolisa. Zapeljemo se do vhoda v antični Hierapolis z največjo nekropolo na anatolskih tleh. Sprehodimo se čez celotno dolžino antičnega mesta, uzremo tudi lokacijo, kjer je bil mučen Sv. Filip. Zatem občudujemo zanimive naravne formacije, ki jih je ustvarila s kalcijevim karbonatom bogata izvirska voda, ki že tisočletja teče čez pobočje Pamukkal. Pogled na neskončno majhnih belih bazenčkov s turkizno vodo nikogar ne pusti ravnodušnega. Maša. Popoldan se preko hribov zapeljemo proti milijonski Antalyi, ki ima poleg modernih zgradb in velikih hotelov tudi izjemno lepo ohranjen stari del mesta, ki je poln slikovitih trgovinic ter živahnih lokalov. Sprehodimo se preko starega dela mesta, kjer našo pozornost pritegnejo ostanki rimskega zidu, zanimivi flavtni minaret in stolp z uro. Najbolj prijetno je v starem pristanišču, do katerega vodijo vrveče, ozke uličice. Večerja in nočitev.
6. dan: Antalya–Konya–Kapadokija
Zgodaj zapustimo Antalyo in se zapeljemo najprej ob obali, potem skozi gorovje na osrednjo anatolsko planoto. Zagrizemo v slikovito gorovje Taurus, kjer ne manjka spektakularnih razgledov. Ko pridemo na drugo stran gorovja, se začne osrednja anatolska planota z visoko nadmorsko višino in povsem drugačnim podnebjem, kot smo bili navajeni do sedaj. Tam nas sredi dneva čaka postanek v mestu Konya, kjer obiščemo mavzolej velikega sufijskega mistika in filozofa, Rumija Mevlane. Njegovo sporočilo svetu je polno ljubezni in še danes nagovarja ljudi celega sveta. Maša. Po obisku nadaljujemo z vožnjo po stari karavanski poti preko anatolske planote, kjer si tudi mi privoščimo kakšen postanek, vse do čudovite stvaritve narave, pravljične dežele Kapadokije. To je svet, kjer zaživi domišljija, več kot zasluženo svetovna znamenitost. Večerja in nočitev.
7. dan: Kapadokija
Cel dan je namenjen spoznavanju Kapadokije. Naredimo neskončno foto postankov ter postankov za krajše sprehode med pravljičnimi stožci iz peščenjaka. Vsaka dolina ima drugačne oblike. Obiščemo podzemno mesto in v skalo vklesane cerkve zgodnjega krščanstva. V naselju Avanos se spoznamo s turško keramiko in umetnostjo izdelave turških preprog. Sprehodimo se skozi Čavušin, zapuščeno mesto, vrezano v skalo ter skozi sloviti muzej na prostem v Göremah. Vzpnemo se na naravno trdnjavo Učhisar, od koder se nam odpre pogled na Kapadokijo od zgoraj navzdol. Čudovitim lokacijam kar ni videti ne konca ne kraja. Maša med ogledi. Proti večeru povratek v hotel, večerja in nočitev.
8. dan: Kapadokija–Istanbul–Ljubljana
Vožnja na letališče v in polet preko Istanbula v Ljubljano, kjer zvečer zaključimo naše romanje.